Började brinna!

I morgon bär det av till Växjö utan hund. Hur ska jag klara mig utan hund i en vecka?
Ska packas så jag får hem all skit igen. haha.
Idag har vi firat första advent. Bara jag älskling och mamma + vovvar.
Vi har ätit julkorv med potatismos samt ätit lussebullar och pepparkakor tillsammans med glögg.
Inte helt fel. Om man bortser från att det började brinna i köket.
Vi satt och kollade på film i vardagsrummet när jag hörd ett konstigt ljud men antog att det var hunden som höll på med något hyss så ropade på henne och till min förvåning kom hon ut från sovrummet så gick ut i köket för att se att våran lampa brinner då ett av ljusdekorationerna tatt eld.
Jag skriker att det brinner och ut kommer en mamma och skriker häll för fan inte vatten på de och tog en handduk och började släcka. Måste dock säga att vi har nog jordens sämsta brandvarnare och två ouppmärksamma hundar haha. Mamma blev lite ledsen eftersom att hennes duk fick ett litet hål i sig.
Nu får vi hoppas att det inte börjar brinna mer då vi allla tre redan lyckats göra det en varsin gång det här året.
Julen är här och glöm för fan inte släcka ljusen. Learn from me!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback