Smygbilder

Har gjort en krans till dörren.
Jag tycker det är jätte kul att pyssla just nu.
Här kommer lite bilder på resorna när vi kollat på hus och en smygbild på huset vi vill ha samt kransen jag har gjort.


Tidsfördriv i bilen

Månen

Huset

Kransen

Vill du göra en egen så kommer beskrivning här:

1. Köp en halmstomme (finns på panduro)
2. Ut och plocka blåbärsris
3.Plocka andra saker du kan ha i kransen (jag tog en grankvist och en pinne samt att jag köpte små svampar och sidenband)
4. Ta blåbärsris och sytråd och börja lägga runt kransen och dra runt tråden så de ej ramlar av.
Tänk på att det går åt mycket mer blåbärsris än vad man tror så plocka mycket.
Ska du ha den i fönstret så tänk på att klä den runt hela halmstommen.
Dekorera sedan som du vill bara fantasin kan sätta gränser.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback